القائمة الرئيسية
 
 
من مقالات الشيخ
 
هـــذا الموقـــــع
بسم الله الرحمن الرحيم
تساءل العديد من الإخوان عن تعريف موجز يُعرفهم بالمادة المنشورة في هذا الموقع، وبالأهداف والغايات التي وضع لأجلها .. كما يعرفهم بمنهج وعقيدة صاحبه، وعن الدافع الذي حمله على وضع هذا الموقع على شاشة الإنترنت، في الوقت الذي تكاثرت فيه المواقع وتنوعت أغراضها وأهدافها، وصعب على الكثير التمييز بين الغث والثمين منها .. ليكونوا على بصيرة من أمرهم قبل أن يدخلوا هذا الموقع، ويقلبوا صفحاته ..؟!!
وقد ترددت في البداية كثيراً في أن أجيب عن هذه التساؤلات خشية الوقوع تحت طائلة تزكية العمل والنفس .. ولكن تبين لي فيما بعد أن الإخوان محقون في تساؤلاتهم، ولا مناص من الإجابة عنها .. فأقول والله المستعان:

• هذا الموقع .. ملتزم ـ بفضل الله تعالى ومنته ـ في جميع مادته بالتحاكم إلى الكتاب والسنة، على ضوء فهم سلف الأمة، عند حصول أي خلاف أو نزاع، بعيداً عن التعصب للرجال أو المذاهب على حساب النص الشرعي الصحيح .. فإذا صح الحديث فهو مذهبي، وإليه ينتهي قولي وأمري، لا أحيد عنه ولا أميل .. مهما كان المخالف كبيراً أو مشهوراً، فقوله عندي مردود .

• هذا الموقع .. ملتزم ـ بفضل الله تعالى ومنته ـ بغرس السلف الصالح من القرون الثلاثة الأولى المشهود لها بالخيرية والفضل، وبمن سار على نهجهم وطريقتهم .. لا ألتفت عنهم عند موارد الاجتهاد والاستنباط إلى المتأخرين من الخلف .. فالسلف في اعتقادنا هم الأحكم، والأعلم، والأفقه، والأسلم لورود النص في مدحهم والثناء عليهم خيراً، بخلاف المتأخرين .. ولكلٍّ منهم درجةً وقدرا .

• هذا الموقع .. ملتزم ـ بفضل الله تعالى ومنته ـ بالدعوة إلى التوحيد .. حق الله تعالى على العبيد .. فهو غاية الغايات التي ترخص في سبيل تحقيقه جميع الغايات والمقاصد .
الدعوة إلى التوحيد بمعناه الشامل ـ كما أوحاه الله تعالى على أنبيائه ورسله، وكما أمر به رسولُه صلى الله عليه وسلم، وبلَّغه للآخرين ـ لجميع جوانبه وفروعه، من دون تفريط أو إهمال شيءٍ منها: توحيد الألوهية، وتوحيد الربوبية، وتوحيد الله تعالى في أسمائه وصفاته .. فالتوحيد أولى أولوياتنا، وأعلى وأسمى غاياتنا وأهدافنا .. وهو الغاية القصوى لهذا الموقع المبارك إن شاء الله .

• هذا الموقع .. ملتزم ـ بفضل الله تعالى ومنته ـ بفضح وبيان الشرك بجميع ضروبه وأنواعه، القديم منه والحديث، شرك القبور والقصور سواء .. ليكون الناس على بينة تامة منه فيحذروه ويجتنبوه ..

• هذا الموقع .. ملتزم ـ بفضل الله تعالى ومنته ـ ببيان سبيل الطواغيت المجرمين؛ كسبيل الديمقراطيـة، والعلمانية، والإنسانية، والوطنية، والقومية .. وغيرها من السبل والمذاهب المستحدثة الباطلة، التي تكرس عبودية العبيد للعبيد ..!

• فهو كلمة حق قذفنا به الباطل بكل تجمعاته وجيوشه وعناصره في عقر دارهم وقصورهم .. فيدمغه بإذن الله فإذا هو زاهق، كما قال تعالى:{ بل نقذف بالحق على الباطل فيدمغه فإذا هو زاهق }.

• هو دعوة إلى الجهاد في سبيل الله تعالى .. سبيل الأمة الوحيد للتغير، ولاستئناف حياة إسلامية راشدة، إن كانت راغبةً بحق بالنهوض من رقادها وسباتها .. لا عز ولا مكانة لها بين الأمم والشعوب إلا به؛ فهو قدرها المحتوم والمفروض لا فكاك لها منه، ولا مناص من ولوجه والسير في طريقه .

نريد الجهاد الشرعي المنضبط بضوابط وأخلاق هذا الدين .. لا إفراط ولا تفريط، لا غلو ولا جفاء وخَور .. وهذا لا يعني أننا نريد الجهاد المنزه عن الخطأ والكبوات فهذا لا نقصده؛ لأنه فوق المقدور البشري .. وإنما نعني الجهاد المنزه عن أصول الغلاة من الخوارج .. الجهاد الذي يربأ بنفسه من أن يضع السيف في أبناء الأمة ورقابهم، بينما طواغيت الكفر والإلحاد يسيحون ويمرحون ..!!

• هذا الموقع .. ملتزم ـ بفضل الله تعالى ومنته ـ في كل ما تقدم بالوسطية السمحة التي جاء بها هذا الدين، من غير جنوح إلى إفراطٍ أو تفريط، أو غلوٍّ أو إرجاء ..!

• هذا الموقع .. بفضل الله تعالى ومنته دعوة إلى الجد والعمل، وإلى أخذ الإسلام بقوة .. لا مجال فيه للتسلية، أو الترف، أو الترفيه .. فهذا كله له مواقعه الأخرى .

• والذي حملنا على نشر هذا الموقع على شاشة الإنترنت الحواجز الحديدية العديدة التي صنعتها أيدي الطواغيت الآثمين المجرمين ليحيلوا بين شعوبهم المقهورة وبين معرفة الحق وسماعه .. وليمنعوا عنهم كلمة الإيمان والتوحيد أن تصلهم صافية نقيةً خشية أن تحييهم، وتبعث فيهم الروح والحياة من جديد ..!
فقد شكا كثير من الإخوان أن كتبنا ممنوعة في ديارهم، وأنها لا تصلهم .. قد حال بينهم وبينها إرهاب الطواغيت وظلمهم وكفرهم .. الذين لا يتورعون أن يمنعوا الهواء عن شعوبهم لو استطاعوا !!
فجاء هذا الموقع استجابة لرغبة وحاجة الإخوان على اختلاف مواقعهم وأماكنهم .. ليسهل عليهم الوقوف على كل ما نكتب ويصدر عنا من أبحاث ومقالات .. رغم أنف الطواغيت المعتدين، ورغم حواجز القهر والإرهاب التي اصطنعوها بالقتل والسجن والتعذيب ..!!

• هذا الموقع ـ بفضل الله تعالى ومنته ـ نافذة لمعرفة الحق الأبلج، لا غموض فيه ولا التواء .. ننصح إخواننا بأن يحسنوا استغلاله قبل أن يُغلق، وقبل أن نُتخطف من بين أيديهم من قبل الطواغيت الظالمين وهم ينظرون ..!
 

راجياً من الله تعالى الثبات، والعون، والقبول، وحسن الختام .. إنه تعالى سميع قريب مجيب .
وصلى الله على محمد النبي الأمي، وعلى آله وصحبه وسلَّم .
وآخر دعوانا أن الحمد لله رب العالمين .

28/6/1421 هـ .                     عبد المنعم مصطفى حليمة
27/9/2000 م .                     أبو بصير الطرطوسي

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

About Us

 

In The Name of Allah The Most Merciful The Most Gracious

 

Many brothers demanded a brief description of the material in this website, and about the objectives and goals for which this website was launched online. They also wanted to know about the Aqeeda (creed) of the owner of this website and why he has it online at the time where we find many websites of different goals and objectives. Which, in turn, makes it quite difficult for them to distinguish what is worthy of reading and benefiting from and what is not.

 

At first, I was hesitant to answer such demands lest it should be understood I am ascribing purity to myself and my own writings. However, it turned out that the brothers were right in inquiring about us, and there was no way I could ignore their demands. So I say:

 

1-     My website is committed –by the grace of Allah- to referring to Quran and Sunnah -as understood by the righteous Salaf of this Ummah- when there is any sort of conflict or misunderstanding, without blindly following certain scholars or Madhabs [Islamic Schools of thought] at the expense of the authentic “Shari” text. So if I find a hadeeth is saheeh [has an authentic chain of isnad], I take it as my proof, and I ascribe my opinion to it and will not consider the opinion of whoever contradicts that, no matter how knowledgeable he is.

 

2-     My website is committed –by the grace of Allah- to the teachings of the Righteous Salaf from the best three centuries in understanding Islam; those whom the Prophet himself verified their purity and excellence in religion, and those who follow their path and understanding. I would not leave their opinions -when Ijtihad is due- to the opinions of those who came later. That is because we believe that the Salaf are the wisest, most knowledgeable, and have the best understanding of Deen; and their way is the safest to follow regarding Deen. Moreover, Religious texts of Quran and Sunnah recommended them, contrarily to those who came later who are less in understanding and prestige. And our respect is due to both groups.

 

3-     My website is committed to calling people to Tawheed “Monotheism” which Allah requires from His slaves. It is the ultimate goal of all, and everything should be done to achieve it. We call to Tawheed in its wider sense –as it was revealed by Allah to His Messengers- and as it was taught and delivered to others by Prophet Mohammad peace be upon him. The wider sense of Tawheed includes everything, without ignoring any part: A- Tawheed al-Uloohiyya which means the Unity of Worship of Allah. B- Tawheed ar-Ruboobiyya which means the Unity of Lordship of Allah. C- Tawheed al-Asmaa was-Sifaat which means the Unity of Allah’s Names and Attributes. So Tawheed is our priority, our highest aspiration, and is the reason why we have this website online inshallah.

 

4-     This website is committed to exposing and uncovering Shirk in its all forms, old or modern: Shirk related to the worship of graves [Shirk al-Quboor], and the modern Shirk of submitting to the courts of taghuts [Shirk al-Qusoor]. We expose them so that people can know about both forms and are able to avoid both.

 

5-     My website is committed to exposing the deviant ways of the criminal idol-kings and leaders which include: democracy, secularism, humanism, nationalism, and pan-nationalism and the like of the deviant and false ways which sustain the blind-following of the slaves to other slaves rather than following the right path of their Creator [Exalted be He].

6-     So this website is a word of truth that we direct towards the “batel” [falsehood] in all its forms especially the tyrants [ruling the Muslim countries] and their armies and agents wherever they are. And we ask Allah that He erases this Falsehood by our truth as He says in the Holy Quran: " Nay, We fling (send down) the truth (this Quran) against the falsehood (disbelief), so it destroys it, and behold, it (falsehood) is vanished." (Anbiyaa, 18).

 

7-     This website is an invitation to Jihad in the cause of Allah which is the Ummah’s [Islamic Nation] only way to change this state of humiliation and to establish a rightly-guided Islamic way of life. This is the only way for our Ummah to get up again. Our Ummah can achieve no glory or prestigious position among the other nations and peoples without Jihad, because it is its inevitable solution that it has no way but to undertake. We want a Jihad that is guided by the standards and ethics of our Deen. There should be no excessiveness in it or any negligence. This does not mean we are calling for an infallible Jihad which is beyond the human limit! No! What we want is a Jihad that is deemed far above the principles of Khawarij, a Jihad that does not target our own Ummah while the heads of atheism and kufr are free out there!

 

8-     My website is committed to being Wasat “Just” as it is in our Deen, without being extreme or negligent and without meeting the standards of either Khawarij or Murjiaa.

 

9-     My website is an invitation to serious undertaking of and adherence to Islam and not a place for entertainment or fun! These things have their own websites!

 

10- What motivated us to launch this website online is to overcome the various barriers which were made by the criminal taghuts to prevent their suppressed Muslim peoples from getting the truth and knowing it; and also to prevent them from getting the pure word of Iman and Tawheed lest it should revive them and entice them to remove them [taghuts] from power! Many brothers complained to me that my books are not allowed in their countries because of the terrorism of the criminal leaders who would even block the air from their people if they could!! So this website was launched as a response to the needs and wishes of the brothers -wherever they may be-, and it is to make it easier for them to read all the articles and books etc. I write in spite of the wills of the transgressor Taghuts and in spite of the barriers of oppression and terrorism they make: through murder, persecution, imprisonment, and torture.

 

11- My website is a way to know the pure and plain truth without ambiguity. We advise our brothers to make good use of it before it is blocked, and before I am taken away from among them to be imprisoned by the criminal tyrant taghuts.

 

All I ask Allah is to keep me fast on His Deen, aid me, accept my good deeds, and make my ending honourable. He is All-Hearing and Responsive.

Oh Allah! Send your mercy on Your Prophet Mohammad and his family and companions.

 

All thanks be to Allah

 

Abdulmonem Mustafa Halimah

Abu Baseer Altartousi

 

28/6/1421 – 27/9/2000        

 

www.abubaseer.bizland.com